Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
15.6.2015 | byznys.ihned.cz

Pojišťovny odpoví na e-mail později než loni. Jsou ale pečlivější

Odpovědi pojišťoven klientům jsou oproti minulému roku sice pomalejší, ale jejich kvalita se zlepšila.
Podle výsledků testování agenturou Datank reagovaly nejrychleji pojišťovny Aegon a Axa.
Testování proběhlo ve třech vlnách, z nichž se pak vypočetla průměrná rychlost odpovědi.

Ve srovnání s předchozím rokem pojišťovny odpovídají na e-mailové dotazy pomaleji, ale kvalita odpovědí se zlepšila. Vyplývá to alespoň z "mystery testování", které uskutečnila analytická agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2015.

Nejrychleji reagovala na e-mailový dotaz pojišťovna Aegon, která dokázala fiktivnímu klientovi odpovědět za jednu hodinu a čtrnáct minut. Jedná se o průměrnou dobu odpovědi vypočítanou na základě tří vln testování. Druhá nejrychlejší byla pojišťovna Axa, která reagovala za pět hodin a 24 minut. Třetí skončila s průměrnou dobou odpovědi šest hodin a tři minuty pojišťovna Ergo.

Generální ředitel pojišťovny Generali Tillinger skončil. Nahradil ho člen představenstva Mencl - čtěte ZDE

Třináct z jednadvaceti hodnocených institucí nicméně dokázalo odpovědět do druhého dne. To je stejný počet jako v roce 2014. Loni byla nejrychlejší Wüstenrot pojišťovna, která na e-mailový dotaz reagovala během dvaadvaceti minut.

"Ve srovnání s loňským rokem sice pojišťovny trochu otálejí, ale snaží se, aby odpovědi byly pokud možno úplné. Maximálně úplně letos odpovědělo deset pojišťoven, zatímco loni jen dvě," říká Jakub Splavec z agentury Datank. Mezi pojišťovnami, které poslaly úplné odpovědi, však nejsou Aegon a Axa, které reagovaly nejrychleji.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Agentura otestovala také telefonní linky a zjistila, že operátoři reagují téměř stejně rychle jako v předešlém roce. Nejkratší čas při "mystery callingu" nechala volajícího čekat pojišťovna AIG - 22 sekund. Druhá v pořadí Pojišťovna České spořitelny byla o dvě sekundy pomalejší, další jednu vteřinu potom potřeboval k přijetí hovoru operátor pojišťovny Metlife.

"Tato trojice se na prvních třech místech, pouze v jiném pořadí, umístila také v loňském roce. Důvod je prostý: Tyto tři pojišťovny nepoužívají přednastavené hlasové menu, ale klient se dovolá rovnou operátorovi," vysvětluje Splavec.


URL| http://byznys.ihned.cz/c1-64173160-pojistovny-odpovi-na-e-mail-pozdeji-nez-loni-jsou-ale-peclivejsi


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace