Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
7.7.2015 | Finance (newsletter)

Omezení provizí musí doplnit registr poradců a přísnost ČNB

Smlouvy o investičním životním pojištění jsou mnohem srozumitelnější než před dvěma lety. Pojišťovny klientům poskytují daleko více informací. Přesto se běžný zákazník v životních pojistkách, hlavně v investičním životním pojištění, stále příliš neorientuje. Při výběru pojistky tak zůstává odkázán hlavně na znalosti a rady zprostředkovatele pojistné smlouvy, říkají účastníci kulatého stolu Hospodářských novin. Uskutečnil se v rámci soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2015.

Vážným problémem je nadále předčasné rušení životních pojistek a jejich náhrada novými, což bývá pro klienty často nevýhodné. Tento postup volí jen část zprostředkovatelů. Kazí ale reputaci všem.

Pojišťovnám, jejichž snaha získat větší podíl na trhu výrazně přispěla k růstu provizí až na 200 procent ročního pojistného, nyní tak vysoké odměny pro zprostředkovatele vadí. Podporují proto návrh poslance Ladislava Šincla (ČSSD), který chce velikost provizí u investičního životního pojištění omezit na 150 procent ročního pojistného. A prodloužit dobu pro jejich výplatu na pět let. Při předčasném ukončení smlouvy by také byla poměrná část provize vracena klientovi, nikoliv pojišťovně.

 S vracením provize při předčasném ukončení smlouvy počítá i návrh ministerstva financí, který omezuje poplatky placené pojišťovně v prvních pěti letech na 20 procent ročně. Nelimituje však výši provizí pro zprostředkovatele. O tom, zda bude platit některý z těchto návrhů či nějaký kompromis, má rozhodnout vláda, která má znovu projednávat novelu zákona o pojišťovnictví.

 

Více na http://ihned.cz


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace