Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
14.7.2015 | denik.cz

Banky se zlepšily. Na dotazy klientů odpoví rychleji

Praha - Banky odpovídají na e-mailové dotazy ve srovnání s předchozím rokem rychleji. Zlepšila se také kvalita odpovědí. Vyplývá to z testování e-mailové komunikace tuzemských bank, které uskutečnila agentura Datank v rámci výzkumů Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2015.

 

Letos byla nejpohotovější Fio banka, která odpověděla fiktivnímu klientovi do 26 minut. Doba odpovědi je vypočítána na základě tří vln testování. Druhou nejrychlejší byla UniCredit Bank. U ní přišla reakce na dotaz o zhruba dvě minuty později. Třetí byla ING Bank N.V., od níž dorazila odpověď v průměru za 38 minut. Do jednoho dne od odeslání dotazu zareagovalo 17 z 21 bank, o jednu víc než v roce 2014.

V rámci testování odpovědělo na všechny položené otázky sedm bank, což je stejně jako loni, ale z dostupných dat je patrné, že bankám na kvalitě odpovědi záleží o něco více než loni. Institucemi, které úplnou odpověď zaslaly alespoň ve dvou ze tří testovacích vln, bylo letos téměř jednou tolik.

Pozitivní posun průzkum zaznamenal i u komunikace bank s klientem prostřednictvím telefonu. Operátoři na telefonáty reagují nepatrně rychleji než v předešlém roce. Nejrychlejší reakci měla Raiffeisenbank im Stiftland, která působí na západě Čech. Její operátor zvedl telefon za 11 sekund. Druhá v pořadí Waldviertler Sparkasse Bank AG byla o dvě sekundy pomalejší. S odstupem osmi vteřin se na třetím místě umístila Oberbank."

 

URL| http://www.denik.cz/ekonomika/banky-se-zlepsily-na-dotazy-klientu-odpovi-rychleji-20150714.html


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace