Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
27.7.2015 |

Online produkty a služby: Banky jdou klientům naproti

Správa vlastních financí online je jednoduchá a efektivní. Vyhovuje klientům, kteří chtějí ušetřit čas, a bankám, které tím snížují náklady. Všechny své služby a produkty ale online nenabízejí. Jsou případy, kdy se bez asistence živého bankéře na pobočce neobejdete. Jaké to jsou? To zjišťovala analytická agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2015 a Nejlepší pojišťovna 2015. Partnery výzkumu jsou společnosti KPMG Česká republika společně s IBM Česká republika.

 

Nejčastěji nabízený produkt, který je možné zřídit prostřednictvím webu či elektronického bankovnictví, je spořící účet. Tento produkt nabízí patnáct z jedenadvaceti hodnocených bank. Čtrnáct bankovních domů nabízí ještě možnost sjednat onlien klasický běžný účet, platební kartu nebo termínovaný vklad. Další hojně často využívanou a také hojně nabízenou je pojištění karet a úvěrů. Ať už proti odcizení a nebo proti neschopnosti splácet.

 

Pokud jde o celkový počet prodůktů, které je možno zřídit online, dělí se o první místo dělí hned čtyři banky, s celkovým počtem deseti produktů. Jsou to Česká spořitelna, GE Money Bank, mBank S.A. a Raiffeisenbank.

 

Hypoteční úvěr pouze na pobočce

 

Produktem, který zůstává dostupný stále jen na pobočkách, je hypoteční úvěr. Ten nenabízí online žádná tuzemská banka. U třinácti z jedenadvaceti finančních institucí je však možné o tento produkt prostřednictvím webu zažádat a to přes webové stránky popřípadě přes formulář v internetovém bankovnictví. Celý proces zřízení už ale probíhá přímo na pobočce. Pokud jde o spotřebitelský úvěr, ten může klient získat bez návštěvy pobočky zhruba u poloviny českých bank. Dalších šest bank nabízí klientovi odeslání online žádosti. „Některé produkty na pobočkách zřejmě zůstanou i nadále a je to opodstatněné. Dlouhodobé produkty, jako jsou hypoteční úvěry nebo životní pojištění, vyžadují adekvátní pozornost a čas. Jak se ukazuje, v tomto případě se drží i banky „při zemi“ a ponechávají tyto produkty v rukou poradců na pobočkách.“ uvedla Radka Krůtová, z analytické agentury Datank

 

Přestože banky často hovoří o důležitosti online distribuce svých produktů, v posledních letech jsme nezaznamenali žádné významné skoky ani v rámci bankovního trhu, ani v počtu nabízených produktů.

 

Jednou z mála změn je zvýšení počtu bank nabízejících online zřízení běžného účtu. Jejich počet v roce 2015 prakticky dorovnal počet institucí poskytujících možnost online zřízení spořicího účtu a terminovaného vkladu. Výraznější meziroční posun nastal pouze u počtu bank nabízejících online zřízení spotřebitelského úvěru.

 

Bankovní služby online: Žádný problém

 

V oblasti obsluhy účtů se setkáme s velmi kvalitní dostupností a většina bank jich nabízí online převážnou většinu. Nejčastěji si klient může bez návštěvy pobočky zřídit trvalý příkaz, inkaso nebo výpis z účtu. Prakticky všechny bankovní domy nabízí i online zřízení dalších služeb, jako jsou třeba internet banking, phone banking, smart banking, zahraniční platby či zůstatkové sms. A co třeba individuální vzhled platebních karet? Ze čtyř bank, které tuto službu na českém trhu nabízejí, je u tří dostupná i online.

 

 

URL| http://www.bankovnipoplatky.com/online-produkty-a-sluzby-banky-jdou-klientum-naproti-29493


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace