Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
8.9.2015 | aktualne.cz

Známe Nejlepší banku a pojišťovnu roku. Projděte si výsledky

Praha - Cenu Hospodářských novin v sedmém ročníku výzkumu Nejlepší banka získala ČSOB. Soutěž Nejlepší pojišťovna 2015 pak má dva vítěze. V kategorii životní pojištění obhájila loňské prvenství Komerční pojišťovna, v neživotním pojištění vyhrála Allianz.

 

Pořadí bank a pojišťoven vychází z výzkumu, který provádí společnost Datank. Využívá rozsáhlý soubor údajů, jež její analytici získali v letošním prvním pololetí. V případě bank vycházejí zejména z nákladů na vedení účtu, poplatků, úroků na spořicích účtech a termínovaných vkladech, ale i úročení hypoték a spotřebitelských úvěrů. U pojistných produktů hrála roli nákladovost pojišťovny, respektive výše pojistného. Významné hodnoticí kritérium představuje šíře nabízených produktů. Součástí průzkumu je i způsob, jak finanční ústavy komunikují s klienty, a jejich dostupnost.

 

Nejlepší banka 2015:

 

Pořadí a banka

Hodnocení

 

1. ČSOB

70,4 %

 

2. Komerční banka

69,2 %

 

3. Raiffeisenbank

68,3 %

 

4. UniCredit Bank

68,2 %

 

5. Česká spořitelna

66 %

 

Nejlepší životní pojišťovna 2015:

 

Pořadí

Hodnocení

 

1. Komerční pojišťovna

61,5 %

 

2. Česká pojišťovna

60 %

 

3. ČSOB Pojišťovna

60 %

 

4. Uniqa pojišťovna

59 %

 

5. Generali Pojišťovna

58,5 %

 

Nejlepší neživotní pojišťovna:

 

Pořadí

Hodnocení

 

1. Allianz pojišťovna

75,7 %

 

2. Kooperativa pojišťovna

75,3 %

 

3. ČPP

74 %

 

4. Česká pojišťovna

70,1 %

 

5. ČSOB Pojišťovna

69,1 %

 

Podkladem pro hodnocení byly výroční zprávy finančních institucí, sazebníky na webu a online kalkulačky. Řadu kritérií zjišťovali hodnotitelé telefonicky nebo na pobočkách bank či pojišťoven. Součástí výzkumu byl i takzvaný mystery shopping, sloužící například k zjištění úroků u hypoték nebo ověření, jakým způsobem pracovníci poboček komunikují s klienty a jak kvalitně a rychle jsou jim schopni poradit.

 

Posuzovaná kritéria pomáhala stanovit veřejnost v telefonickém průzkumu. Váhu jednotlivých kritérií ale navrhovaly samy banky. Za nejdůležitější položku znovu zvolily náklady na účet. Roste ale význam komunikace.

 

Klientsky nejpřívětivější bankou se hlavně díky levným účtům stala Raiffeisenbank, těsně před Equa bank, která zvítězila v kategorii Nejnižší náklady na běžný účet.

 

Klientsky nejpřívětivější banka:

 

Pořadí a banka

Hodnocení

 

1. Raiffeisenbank

72 %

 

2. Equa bank

71,8 %

 

3. Sberbank

69,7 %

 

4. Poštovní spořitelna

66,9 %

 

5. Zuno Bank

66,3 %

 

Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna:

 

Pořadí

Hodnocení

 

1. Komerční pojišťovna

75,1 %

 

2. Generali Pojišťovna

69,7 %

 

3. Uniqa pojišťovna

69,0 %

 

4. Česká pojišťovna

65,0 %

 

5. ČSOB Pojišťovna

61,0 %

 

Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna:

 

Pořadí

Hodnocení

 

1. ČSOB Pojišťovna

81,1 %

 

2. ČPP

79,8 %

 

3. Česká pojišťovna

77,0 %

 

4. Generali Pojišťovna

75,8 %

 

5. Kooperativa pojišťovna

74,6 %

 

 

URL| http://zpravy.aktualne.cz/finance/zname-nejlepsi-banku-a-pojistovnu-roku-projdete-si-vysledky/r~f79bdf06561c11e58c710025900fea04/


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace