Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
22.8.2016 |

Kvůli životnímu pojištění se vyplatí navštívit pobočku či poradce

Kvůli životnímu pojištění se vyplatí navštívit pobočku nebo specializovaného poradce, havarijní pojistku může člověk bezpečně vyřešit z domova. Nabídky pojišťoven se ve většině případů hodně liší. Vyplývá to ze srovnání cen pojištění analytické agentury Datank v rámci výzkumu Nejlepší pojišťovna 2016.

Cena investičního životního pojištění byla porovnávána podle standardizovaného ukazatele nákladovosti (SUN). Ten mají pojišťovny od ledna 2015 povinnost klientovi předkládat jako součást kalkulace investičního životního pojištění.

"Stejně jako loni se i v letošním roce podíl investovaného pojistného při zachování stejných podmínek pro všechny pojišťovny výrazně liší," uvedla analytička Datanku Gabriela Šamanová. Nejvýhodnější nabídku by klient získal od Generali, na druhém místě od Axa a na třetím od Metlife pojišťovny.

Nejlepší varianta nabídla klientovi 67 procent pojistného k investování, naopak nejméně výhodná 41 procent. Některé pojišťovny ale nabízejí vedle investovaného pojistného speciální bonusy, například Aegon vyplácí bonus každý desátý rok trvání pojištění. Pro klienta je pak ale náročné vypočítat, která pojišťovna nabízí nejvýhodnější nabídku, ukazatel SUN je pro tento případ nejvhodnější, dodala Šamanová.

V životním pojištění byla sledována také měsíční cena rizikového životního pojištění, kdy klient nechce žádnou částku spořit, ale chce pouze platit za krytí rizika úrazu. V tomto případě poskytla nejnižší nabídku Kooperativa, u které by klient zaplatil 200 Kč měsíčně. U Komerční pojišťovny by to bylo 226 Kč a v Metlife 255 korun. Za takovou částku by měl dvaatřicetiletý muž pojištěno riziko smrti úrazem a trvalé následky úrazem, vše na jeden milion Kč. Nejvyšší nabídka byla 500 Kč měsíčně.

Pro průzkum trhu v případě životního pojištění se osvědčila pouze osobní návštěva na pobočce nebo osobní schůzka s poradcem. Podmínky nadiktované po telefonu nebo zaslané e-mailem nebyly v následně zaslaných kalkulacích často dodrženy.

Ceny havarijního pojištění se značně liší podle toho, jak dlouho řídí řidič bez nehody, některé pojišťovny umějí nabídnout i vyšší než padesátiprocentní bonus. Roli hraje také to, kde je vozidlo registrováno. Každá pojišťovna se orientuje na jiný segment trhu. Pojišťovna, která nabídne nejnižší cenu v Praze, ji nemusí nabídnout třeba v Plzni.

"Obecně v autopojištění platí, že přístup k cenotvorbě je více individuální a segmentovaný. Klient by při výběru vhodné pojistky měl vedle ceny za pojištění brát v úvahu rozsah krytí a nabízených služeb, pojišťovnu a kvalitu poskytovaného servisu. U životního pojištění určitě platí doporučení diskutovat vhodnost pojistky s pojišťovnou nebo poradcem," upozornil vedoucí poradenství KPMG ČR pro pojišťovny Marek Čáp.

Zdroj:URL| http://www.denik.cz/ekonomika/kvuli-zivotnimu-pojisteni-se-vyplati-navstivit-pobocku-ci-poradce-20160822.html

22.8.2016-denik.cz-str. 00-Ekonomika

ČTK 

 


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace