Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
6.11.2017 |

Skupina ČSOB získala dvě vítězství, triumf má také Česká pojišťovna

Dvě ze tří hlavních kategorií v devátém ročníku soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna ovládla skupina ČSOB.

Zvítězila jak mezi bankami, tak s ČSOB Pojišťovnou mezi životními pojišťovnami.

V kategorii neživotních pojišťoven si cenu Hospodářských novin za rok 2017 odnesla Česká pojišťovna.

Hned dvě ze tří hlavních kategorií v devátém ročníku soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna ovládla skupina ČSOB. Zvítězila jak mezi bankami, tak s ČSOB Pojišťovnou mezi životními pojišťovnami. V kategorii neživotních pojišťoven si cenu Hospodářských novin za rok 2017 odnesla Česká pojišťovna.

Soutěž Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna vyhlašují Hospodářské noviny za podpory hlavních partnerů IBM ČR a PwC ČR a odborných partnerů - České bankovní asociace a České asociace pojišťoven.

Celkové hodnocení stojí na dvou rovnocenných pilířích. První z nich posuzuje banky a pojišťovny z pohledu klientů, druhý se optikou akcionářů zaměřuje především na finanční zdraví. Důležitá je tak nejen kvalita služeb, jejich cena či přístup k zákazníkům, ale například také to, jak je daná finanční instituce zisková či zadlužená. Díky velkému množství parametrů, které do hodnocení vstupují, je Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna jedinou takto komplexní soutěží v Česku.

39 institucí

bylo letos posuzováno v rámci výzkumu HN Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna. Šlo o 21 bank a 18 pojišťoven. Do konečného hodnocení bylo zařazeno 12 bank, 14 pojišťoven nabízejících životní pojistky a 14 pojišťoven v oblasti neživotního pojištění.

Data, která rozhodla o letošních vítězích, pochází stejně jako loni z výzkumu provedeného analytickou agenturou Datank. Její pracovníci v rámci hodnocení podrobně prošli výroční zprávy finančních institucí, jejich internetové stránky, sazebníky, on-line kalkulačky a řadu dalších důležitých podkladů. V případě bank se analytici Datanku zajímali například o ceny běžných účtů či hypoték, úročení vkladů nebo kvalitu aktiv banky. U pojišťoven posuzovali mimo jiné výši pojistného, šíři nabízených produktů či jejich solventnost.

Do hodnocení vstoupila jak u bank, tak u pojišťoven i jejich dostupnost pro klienty měřená hustotou pobočkové sítě, otevírací dobou poboček nebo provozní dobou telefonických kontaktních center.

Důležitou roli hrál také takzvaný mystery calling. Při něm se hodnotitelé vydávali za stávající nebo potenciální zákazníky bank či pojišťoven a telefonovali na jejich zákaznické linky. Všímali si například toho, jak rychle byl hovor přijat a jak kvalitně byl jejich požadavek vyřešen. Posuzovali také vstřícnost a profesionalitu operátorů.

Marek Jankovič, předseda představenstva a generální ředitel České pojišťovny, která se stala v soutěži vyhlašované HN nejlepší neživotní pojišťovnou roku 2017.

Foto: HN - Björn Steinz

Podobným testováním prošla rovněž e-mailová komunikace finančních institucí. Měřilo se například to, za jak dlouho finanční instituce odpovědí na dotaz zaslaný elektronickou poštou a jak užitečnou informaci klient touto cestou obdrží.

Zatímco bankám až na jedinou výjimku odpověď zabrala nanejvýš půl dne a všechny poskytnuté informace byly úplné, mezi pojišťovnami panovaly větší rozdíly. Některým z nich trvalo odpovědět na e-mail i stovky hodin a vyskytovaly se i nekompletní odpovědi.

Právě zvládnutá komunikace byla spolu s šíří a kvalitou služeb hlavním důvodem letošního vítězství České pojišťovny mezi neživotními pojišťovnami.

ČSOB Pojišťovna zabodovala v kategorii životních pojišťoven především díky dobré kapitálové vybavenosti a solventnosti. Z klient­ského pohledu zaujala především šíře jí nabízených produktů. Jako jedna z mála například nabízí kapitálové životní pojištění pro děti.

Vladimír Bezděk, předseda představenstva a generální ředitel ČSOB pojišťovny, která se stala v soutěži vyhlašované HN nejlepší životní pojišťovnou roku 2017.

Foto: HN - Lukáš Bíba

ČSOB mezi bankami nakonec dokázala o pouhých pět setin procentního bodu porazit loňského vítěze Raiffeisenbank. Obě banky patřily mezi nejlepší v šíři i kvalitě služeb. Náklady na účet byly v jejich případě také relativně nízké. Raiffeisenbank ale dokázala svého rivala předčit v komunikaci, a tak si před ČSOB udržela pozici klientsky nejpřívětivější banky.

Největší český finanční dům měl ovšem navrch z pohledu akcionáře. Vykázal vyšší ziskovost či kvalitu aktiv, zároveň dosáhl nižší nákladovosti. Podruhé z posledních tří ročníků soutěže Nejlepší banka mu tak patří celkové vítězství.

Zdroj: http://HN.IHNED.CZ/c1-65939730-skupina-csob-ziskala-dve-vitezstvi-triumf-ma-take-ceska-pojistovna


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace