Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
24.4.2014 |

Při rušení účtu musíte do 10 bank osobně, ve čtyřech to jde i on-line

Založit si účet přes internet už není nic neobvyklého. Když ho však chcete zrušit, musíte se většinou vydat na pobočku. Jde to však i jinak. Přes internet, telefon nebo e-mailem, někdy však pouze s úředně ověřeným podpisem.

Ukázal to průzkum agentury Datank, který je součástí výzkumů Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014.

"Zajímalo nás, jak obtížné je pro klienta zrušit běžný účet. Obeslali jsme tak e-mailem dvacet bank působících v České republice, které nabízí běžný účet pro retailovou klientelu," říká analytička agentury Datank Radka Krůtová. Zjišťovali, jakým způsobem mohou klienti účet zrušit, jestli se v bance zajímají o to, proč klient účet ruší a také zda se snaží nabídnout nějaké lepší služby, osobní schůzku a podobně. Nejčastěji na pobočku

Zrušit účet na pobočce můžete u 17 bank, v 10 však jinou možnost nenabízejí. Většinou je potřeba přinést s sebou doklad totožnosti a platební kartu. U Raiffeisenbank či Sberbank musíte ještě odevzdat i elektronický klíč k internetovému bankovnictví.

Šest ze 17 bank umožňuje také zrušení účtu poštou, Citibank nabízí pouze tento způsob. V šesti případech se však cestě na úřad nevyhnete. Rušící dopis totiž musíte doplnit úředně ověřeným podpisem. Z domova můžete zrušit účet pouze u čtyř bank (Air Bank, Equa, Wüstenrot hypoteční banka a Zuno).

"Ve většině případů je limitujícím faktorem služeb jejich technická stránka, často se jedná také o procesní omezení. A to platí nejen v bankovnictví, ale také v mnoha jiných odvětvích," komentuje výsledky Roman Mentlík ze společnosti IBM Česká republika, která bankám dodává IT řešení. Udržet si klienta se banky příliš nesnaží

Pouze v sedmi odpovědích z 20 vyjádřila banka lítost, nebo se snažila zjistit důvody rušení účtu, případně nabídla klientovi nějaké jiné řešení (ČS, ČSOB, KB, RB, Air Bank, Poštovní spořitelna, WSPK).

"Elektronizace bankovnictví bude postupně poskytovat větší komfort klientům ve více a více oblastech, rušení účtu se to nevyhne. V každém případě by se ale banky měly snažit zjistit nespokojeného klienta dříve než při jeho odchodu. Je smutné zjištění, že podle výsledků průzkumu se tak mnohdy neděje ani v těchto případech," uvádí Zdeněk Tůma ze společnosti KPMG Česká republika.

I když to není všemocné, přece jen nějakou práci s rušením účtu ušetří takzvaný kodex mobility. Banka, ke které přecházíte, za vás mnohé vyřídí sama. Nevyhnete se však zatím alespoň jedné návštěvě pobočky, sami musíte informovat společnosti, u kterých máte nastavené inkaso. Jak funguje kodex mobility, čtěte zde .


URL| http://finance.idnes.cz/zruseni-bezneho-uctu-v-bance-dgl-/bank.aspx?c=A140422_120321_bank_zuk


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace