Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
14.4.2014 | Bankovnictví (newsletter)

Online sjednání preferují klienti finančních institucí u debetních karet, běžných účtů či cestovního pojištění

Záležitostí, které je možné řešit prostřednictvím internetu, neustále přibývá. Pozadu nezůstávají ani banky a pojišťovny. Které konkrétní produkty a služby zákazníci žádají vyřídit přednostně bez návštěvy pobočky? Na to se zaměřil průzkum agentury Datank, který se na přelomu letošního roku uskutečnil prostřednictvím online dotazování a je součástí výzkumu Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014. Mezi produkty, které by podle klientů preferujících elektronické kanály, měly mít banky a pojišťovny k dispozici online, patří na prvním místě debetní karty. Dále pak požadují spořicí a běžný účet. Z oblasti pojistných produktů je srovnatelná poptávka po online cestovním pojištění. Na dalších místech v pořadí žádanosti finančních produktů prostřednictvím internetu stojí pojištění vozidel, kontokorentní úvěr, pojištění majetku, kreditní karta a spotřebitelský úvěr. „Poměrně rychlý přechod na distribuci bankovních a pojistných produktů přes internet je dán nejen generačně, ale i rychlým uplatněním technologických inovací. Ty umožňují prodej, který je čím dál komfortnější pro klienta, zároveň se posouvá vpřed také zabezpečení tohoto způsobu prodeje. Znamená to ovšem také změnu funkce poboček, které do budoucna budou mít čím dál více roli poradní a méně transakční,“ domnívá se Zdeněk Tůma, Partner odpovědný za služby pro bankovnictví, KPMG Česká republika.


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace