Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
8.4.2014 | aktualne.cz

Klienti bank nechtějí sjednávat služby po telefonu

Mezi produkty, které by podle klientů preferujících elektronické kanály měly mít banky a pojišťovny k dispozici online, patří na prvním místě debetní karty.

Praha - Uživatelé internetu nechtějí sjednávat bankovní ani pojišťovací produkty přes telefon. V průzkumu, který uskutečnila agentura Datank, hodnotili tento způsob v průměru známkou tři až čtyři, přičemž čtyřka vyjadřovala absolutní nesouhlas a jednička absolutní souhlas s daným distribučním kanálem.

Mezi produkty, které by podle klientů preferujících elektronické kanály měly mít banky a pojišťovny k dispozici online, patří na prvním místě debetní karty. Dále pak požadují spořicí a běžný účet. Z pojistných produktů je srovnatelná poptávka po online cestovním pojištění. Na dalších místech v pořadí žádanosti finančních produktů prostřednictvím internetu stojí pojištění vozidel, kontokorentní úvěr, pojištění majetku, kreditní karta a spotřebitelský úvěr.
Hypotéky raději osobně

Naopak hypoteční úvěr nebo životní pojištění příliš nechtějí online sjednávat ani lidé využívající internet pro většinu svých aktivit.

“Hypoteční úvěry a životní pojištění představují několikaletý závazek, jsou rozsáhlejší i z pohledu množství investovaných prostředků a velmi úzce se dotýkají osobního života klientů. Přestože některé instituce usilují o distribuci přes internet, podporujeme názor, že tak složité produkty vyžadují odbornou konzultaci a měly by zůstat na pobočce,“ říká analytička agentury Datank Radka Krůtová.

Průzkum také ukázal, že lidé nemají žádné výraznější výhrady zejména ke spolehlivosti internetového a mobilního bankovnictví.
Hlavní jsou bankomaty

Pro běžnou - tedy nejen “internetovou“ - populaci je nicméně nejdůležitějším požadavkem dostupnosti banky počet bankomatů, dále rozsah úředních hodin na pobočce a až následně možnost zřízení služeb či produktů elektronicky.

Průzkum je součástí akcí Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014, jejichž vyhlašovatelem jsou Hospodářské noviny. Partnery projektu jsou společnosti KPMG Česká republika a IBM Česká republika.


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace