Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
25.7.2014 | finexpert.cz

Jak zrušit účet? Většinou musíte na pobočku

Zřízení různých typů bankovních produktů pomocí internetu není dnes nic neobvyklého. Pokud chce ale klient zrušit běžný účet, musí se většinou vydat na pobočku.

Přes internet, pomocí infolinky nebo e-mailem je účet možné zrušit u čtyř bank, poštou v osmi případech. Šestkrát z toho však s úředně ověřeným podpisem. Vyplývá to z průzkumu agentury Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014.

Nejčastější možností zrušení účtu je návštěva pobočky. Tu nabízí 17 bank, z čehož 10 z nich informuje klienta pouze o tomto způsobu. Většinou je potřeba s sebou mít doklad totožnosti a platební kartu. V případě Raiffeisenbank nebo Sberbank je nutné odevzdat i elektronický klíč k internetovému bankovnictví.

Šest ze 17 bank nabízí kromě pobočky také zrušení účtu poštou, Citibank pak nabízí pouze tento způsob a Wüstenrot hypoteční banka umožňuje korespondenční zrušení společně s infolinkou. V šesti případech si však klient cestu na úřad neušetří. Dokument totiž musí být doplněn úředně ověřeným podpisem. Z pohodlí domova zrušíte účet u 4 bank

"Ve většině případů je limitujícím faktorem služeb jejich technická stránka. Bariéry zrušení účtu však nebývají pouze technické - často se jedná o procesní omezení. A to platí nejen v bankovnictví, ale také v mnoha jiných odvětvích," říká Roman Mentlík, ředitel pro finanční instituce společnosti IBM Česká republika.

Z pohodlí domova může zákazník zrušit účet pouze u čtyř bank. Air Bank a Zuno Bank toto umožňují pomocí internetového bankovnictví či infolinky, Wüstenrot hypoteční banka infolinkou a Equa Bank e-mailem.

Variantou zrušení účtu může být kodex mobility, kdy mohou klienti využít služeb banky, ke které chtějí přejít. Ta všechny potřebné kroky podnikne místo klienta. Přesto však klient musí na pobočku, protože podle pravidel kodexu mobility nelze účet zrušit korespondenčně. Další problémy pak mohou nastat s inkasy. I tak je ale kodex mobility rozhodně vstřícnou cestou, která klientům ušetří čas.


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace