Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
25.5.2015

Klienty nejvíce láká vrácení peněz zpět na účet

Nejzajímavějším benefitem, který v současnosti některé banky poskytují, je pro klienty vrácení peněz na účet. Vyplývá to z on-line šetření analytické agentury Datank realizovaného v rámci výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2015. Tento benefit nabízí svým zákazníkům několik bank. U většiny je však tento benefit spojen s využíváním kreditní karty.

On-line průzkum benefitů bankovních produktů

V hlavní otázce týkající se benefitů měli respondenti možnost vybírat z následujících možností: slevy v obchodě, peníze zpět na bankovní účet, nižší poplatky za bankovní služby, výhodnější úrok a možnost sbírání bodů, které je posléze možné proměnit v nejrůznější výhody.

Z nabízených možností forem benefitů by lidé nejvíce uvítali přímé vrácení peněz zpět přímo na účet. Ze stávajících nabídek bank nabízí tuto možnost třeba Sberbank CZ, která klientovi připisuje „dýško“ na spoření. Pokud zaplatí kartou nákup v minimální hodnotě 200 Kč, částka se zaokrouhlí nahoru (na desítky) a rozdíl pošle banka zpět na klientův spořicí účet. Banka může tímto způsobem vložit na účet až 500 Kč ročně.  Varianty vrácení peněz spojené s kreditní kartou nabízí větší množství ze současných bank. Například Raiffeisenbank, která za platby kreditní kartou dokáže klientovi vrátit až 2 % z konkrétní útraty.

Druhou nejlépe hodnocenou formou benefitů bylo snížení poplatků za bankovní produkty a služby. Takovou možnost dnes v různých obdobách nabízí celá řada bank.

Neutrálně se lidé staví k výhodnějšímu úroku. Zde můžeme uvést za příklad Air Bank. Její klient má šanci získat vyšší úrok i na běžném účtu (zhodnotí se však jen zůstatek do 100 tis. Kč) za podmínky, že zaplatí minimálně pětkrát měsíčně platební kartou. Tuto akci nově zavádí i mBank, která k osobnímu účtu nabízí na 6 měsíců 2 % úrok (zhodnotí se však jen zůstatek do 50 tis. Kč).

Spíše negativně se respondenti v rámci on-line průzkumu vyjadřovali ke slevám při nákupu v konkrétních obchodech. Poměrně nezajímavé je pak také sbírání bodů, které je pak možné proměnit za produkt či službu.

Karty, bankomaty a výběry

Doplňující otázky výzkumu směřovaly k používání platební karty u obchodníků a v bankomatech. Doma i v zahraničí. Přibližně tři čtvrtiny dotázaných využívají v České republice platbu kartou u obchodníka vždy, když je to možné. V zahraničí využívá této možnosti více než polovina respondentů.

Nejčastěji lidé po bankomatu požadují částku 1 000 až 2 000 korun. Více než třetina dotázaných. Určitým překvapením je ale zjištění, že téměř dvacet procent lidí vybírá z bankomatu více než 5 000 Kč. Mimo Českou republiku se odváží použít bankomat přibližně polovina dotázaných. V rámci České republiky se nejčastěji četnost výběrů pohybuje od jednoho do dvou výběrů z bankomatu měsíčně. Tak aspoň činí více než dvě třetiny dotázaných.

Není jistě velkým překvapením, že lidé často hledají pro výběr bankomat své vlastní banky. Těch, kteří ale bankomaty nerozlišují, přibývá. Mezi dotazovanými jich byla celá jedna třetina. Důvodem je i to, že banky stále častěji nabízí výběry z bankomatů jiných bank zcela zdarma.

On-line průzkum byl zrealizován prostřednictvím serveru bankovnipoplatky.com.


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace