Nejlepší banka
Nejlepší pojišťovna Nejlepší banka
13.6.2017

Čerstvá porce pojišťovacích novinek. Veřejnost rozhoduje o Pojišťovacím inovátorovi 2017

Kvalita, komplexnost, promyšlenost i smysl pro detail letošních novinek ukazuje na dynamický rozvoj pojišťovnictví. V nominacích se sešlo široké spektrum zajímavých inovací. O nejlepší z nich rozhodne veřejnost v online hlasování od 13. června do 4. července 2017.

V nominacích můžeme najít třeba produkt Allianz pojišťovny, který určuje cenu autopojištění podle ujetých kilometrů. Počet ujetých kilomentrů je hned za způsobem jízdy řidiče nejdůležitějším rizikovým faktorem pro pravděpodobnost pojistné události. Až 40 % slevu ocení málo jezdící motoristé.

Zaujme i nové cestovní pojištění, které se po připojení mobilního telefonu do sítě zahraničního operátora automaticky při výjezdu zákazníka do zahraničí zapne. Dokud zákazník necestuje, nic neplatí. „Mezi letošními nominacemi bych si vsadil na dva produkty – technicky nekomplikované, nicméně díky netradičnímu přístupu inovativní autopojištění Allianz AUTO a Chytré cestovní pojištění od Maxima pojišťovny. Na těchto produktech oceňuji primární orientaci na klienta, obě pojišťovny evidentně vedla snaha zjednodušit proces vzniku pojištění a poskytnout klientům co nepřívětivější zkušenost,“ uvedl Jaroslav Peyerl, odborník na finanční sektor, IBM Česká republika.

„Mne zaujal inovativní nápad Maxima pojišťovny v produktu Chytré cestovní pojištění: automaticky se zapne při připojení mobilního telefonu do sítě zahraničního operátora a stejně se i automaticky vypne po návratu. Jistou nevýhodu spatřuji v tom, že je v současnosti určeno pouze zákazníkům operátora O2,“ doplnil Jaroslav Daňhel, profesor na Katedře bankovnictví a pojišťovnictví Vysoké školy ekonomické v Praze.

Do nominací se dostal i portál Péče.cz. Jeho cílem je, aby lidé, kteří řeší problémy spojené s dlouhodobou péčí, nemuseli hledat informace složitě po úřadech a jiných institucích. Mimo jiné si zde můžou vyhledat, jestli na příspěvek mají nárok. Další novinkou je samostatné pojištění nemoci inPlus, které pomůže v období snížení nebo výpadku příjmu v důsledku invalidity překlenout nezbytné životní náklady. Produkt přináší jednoduché řešení pro ty, kteří hledají ochranu pro případy onemocnění, kterých se nejvíce obávají.

 „Nejvýraznější novinku dle mého názoru uvedla na trh AXA Životní pojišťovna s produktem Samostatné pojištění nemoci inPLUS s kompletní digitalizací procesu sjednání a to včetně zdravotního dotazníku. Oceňuji rovněž zajímavý společenský počin portálu dlouhodobé péče (péče.cz) od AEGON Pojišťovny,“ komentoval Tomáš Síkora, expert na pojišťovnictví a zprostředkování finančních produktů.

Pojišťovací inovátor je samostatnou kategorií výzkumu Nejlepší pojišťovna a jedinou kategorií, kde rozhodují hlasy veřejnosti. Výzkum Nejlepší pojišťovna nabízí letos již devátým rokem unikátní srovnání pojišťoven na základě více než 200 hodnocených kritérií s důrazem na maximální objektivnost.

Cílem kategorie Pojišťovací inovátor je představit široké veřejnosti zajímavé novinky v nabídce pojišťovacích domů. Inovativnost nominací letos nově posoudil a ty nejlepší vybral pro online hlasování veřejnosti Advisory board výzkumu. Veřejnost nyní sama prostřednictvím online hlasování vybere produkt, službu nebo přístup pojišťovny, který považuje za inovativní, nejvíce zajímavý a užitečný.

Hlasovat můžete zde.

Pojišťovací inovátor 2017 - seznam nominací

 

Aegon - Péče.cz - portál dlouhodobé péče

● Sjednocení informací o financování dlouhodobé péče.

● Informace jsou přehledně seřazeny.

● Stránky nabízejí možnosti řešení problémů.

Stránky Péče.cz byly vytvořeny, aby poskytly pomoc všem, kteří se ocitli ve složité životní situaci. Pomohou zorientovat se v problematice dlouhodobé péče a poradí s jejím financováním. V přehledném průvodci lze získat informace o možnosti státního příspěvku na dlouhodobou péči, jak příspěvek získat, jak si o něj zažádat, kolik činí a na co všechno jej lze využít.

Cílem stránek bylo shromáždit informace o dlouhodobé péči na jedno místo, aby lidé, kteří řeší takto závažný problém, nemuseli složitě hledat informace na úřadech a jiných institucích. Obsahuje v přehledné formě základní údaje o příspěvcích na péči. Uživatelé si zde mají možnost vyhledat, jestli mají na příspěvek nárok a kde jej mohou získat.

Návštěvníci stránek mohou také využít online poradnu, kde se mají možnost ptát odborníků na dotazy ohledně dlouhodobé péče.

 

Portál Péče.cz, jehož partnerem je Ageon Pojišťovna, také umožnuje vyhledávání vhodných služeb. V přehledném katalogu si tak mohou návštěvníci stránek najít specializovaná zařízení či odborné služby v jejich okolí.

Katalog představuje také možnosti pro poskytovatele těchto služeb, kteří na stránky mohou své nabídky vkládat.

 

Allianz pojišťovna - Férová cena autopojištění dle ujetých km

● Zahrnutím ujetých km do výpočtu ceny méně rizikoví řidiči ušetří.

● Výše slevy pro málo jezdící řidiče je až 40 procent.

● Není nutné mít zařízení sbírající informace o poloze.

Druhým nejdůležitějším rizikovým faktorem pro pravděpodobnost pojistné události v autopojištění je počet ujetých kilometrů, tedy velikost expozice vůči riziku. Prvním je způsob jízdy řidiče. Ostatní parametry nejsou tak důležité nebo jsou jen aproximací dvou hlavních.

Dva stejně dobří řidiči s různým nájezdem tak mají mít jinou cenu pojištění a právě toto férové stanovení ceny nabídlo pojištění Allianz AUTO. Díky zahrnutí počtu ujetých kilometrů do výpočtu ceny méně rizikoví řidiči ušetří a již nebudou doplácet na řidiče s vyšším nájezdem. Výše slevy pro málo jezdící motoristy je až 40 %.

Kromě samostatného zahrnutí počtu ujetých kilometrů do výpočtu ceny povinného ručení, havarijního pojištění a pojištění skel, je velkou inovací absence požadavku na specifické zařízení instalované v autě. Zatímco v zahraničí u nově vzniklých společností, které se zabývají technologickými inovacemi v pojistných odvětvích, je nutností používat například zařízení zapojené do systémového konektoru auta či specifické GPS zařízení, Allianz AUTO nic podobného nevyžaduje. Zákazník jednou ročně nahlásí stav ujetých kilometrů například pomocí webových stránek Allianz včetně fotografie počítadla kilometrů. Odpadá tak strach z Velkého bratra.

 

Axa Životní pojišťovna - Samostatné pojištění nemoci inPlus

● Součástí je první online dotazník na trhu.

● Díky tomu dochází k úspoře času při sjednání pojištění.

● Klient nemusí dokládat zdravotní dokumentaci ani absolvovat zdravotní prohlídku.

 

Samostatné pojištění nemoci InPLUS reaguje na aktuální potřeby a požadavky klientů, kterým pomůže v období snížení nebo výpadku příjmu v důsledku invalidity pojištěného překlenout nezbytné životní náklady.

Pojištění si klienti mohou sjednat online na stránce společnosti AXA (včetně prvního online zdravotního dotazníku na trhu), prostřednictvím interní obchodní služby společnosti AXA nebo přes externí partnery společnosti. Produkt poskytuje výplatu měsíční penze v případě invalidity 3. stupně následkem civilizačních onemocnění.

InPLUS přináší jednoduché a výhodné řešení pro klienty, kteří hledají pojistnou ochranu pro případ onemocnění, kterých se nejvíc obávají. 

Pojišťovna AXA pojišťuje invaliditu způsobenou civilizačními chorobami mezi které patří například srdečně-cévní onemocnění, nádorová onemocnění (nádory pohlavních orgánů, kůže atd.) nebo neurologické onemocnění (zánětlivá onemocnění centrální nervové soustavy, poruchy hybnosti...).

Asistenční služba pak nabízí bezplatné telefonické poradenství, které přijde vhod třeba při řešení právních záležitostí. V ceně pojištění se v rámci jedné pojistné události nacházejí i 3 konzultace s psychoterapeutem.

 

Maxima pojišťovna - Chytré cestovní pojištění

● Automatické zapnutí pojištění pro přihlášení do sítě zahraničního operátora.

● Stejně tak se služba pojištění sama vypne při návratu do ČR.

● Pokud tedy klient necestuje, nic neplatí.

Chytré cestovní pojištění, které se automaticky zapne a vypne při výjezdu zákazníka do zahraničí, je určeno výhradně zákazníkům mobilního operátora O2 Czech Republic.

Jednoduchá je i prvotní aktivace, kdy stačí několik kliků v mobilní samoobsluze, návštěva pobočky nebo telefonát na call centrum. Dokud zákazník necestuje, nic neplatí. Pojištění je možno sjednat k roamingovým tarifům O2 a platbu za něj najde zákazník jednoduše ve vyúčtování za příslušné období, kdy pojištění skončilo.

Samotný produkt pojišťovny Maxima obsahuje pojištění léčebných výloh až do 5 milionů Kč, pojištění právní ochrany, úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti za škodu i pojištění zavazadel. Pojištění Maxima pojišťovny je ve spolupráci s O2 Czech Republic nabízeno s non stop asistenční službou Axa Assistance.

Hlavním benefitem produktu od pojišťovny Maxima je funkce automatického zapínání při připojení telefonu do sítě zahraničního operátora.

Stejně tak se Chytré cestovní pojištění automaticky vypne při návratu a přihlášení do české sítě O2 Czech Republic. Klient si tuto funkci aktivuje pouze jednou a odpadá tak nutnost myslet na pojištění před každou krátkou cestou za hranice.

 

***

Vyhlašovatelem výzkumu Nejlepší banka 2017 a Nejlepší pojišťovna 2017 jsou Hospodářské noviny, partnerem výzkumu  je společnost IBM Česká republika, odborným partnerem je Česká bankovní asociace. Zpracovatelem výzkumu je agentura Datank. Výzkum probíhá pod záštitou viceguvernéra České národní banky prof. PhDr. Ing. Vladimíra Tomšíka, Ph.D.

 


zpět

Partneři: Vyhlašovatel:
IBM pwc Hospodářské noviny
Odborní partneři:
Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace